Potřebujete pomoc?
Historie
Historie
68 let na trhu
Historie společnosti Cellbes je příběhem práce, práce a opět práce. Bengt Hultgren se narodil na začátku třicátých let a absolvoval sedmiletou základní školu. V roce 1954 byly zrušeny zákony stanovující v době války standardní cenu produktů a mnoho hledačů štěstí si založilo zásilkovou společnost, zejména ve městě Borås a okolí. Dnešního dne se mnoho z nich nedožilo, ale mezi těmi, které na trhu působí dodnes, je i společností, jejíž současný název zní Cellbes AB. Když si Bengt bral svou Gunvor, dostali novomanželé jako svatební dar tisíc korun. Chtěli vytvořit něco trvalého a rozhodli se, že ve volném čase budou provozovat zásilkový obchod. Nabízeli pouze jeden produkt – japonské plátno. Bylo tenké, při praní se sráželo, ale vydrželo vše. Plátno šlo úspěšně na odbyt a základy přední švédské zásilkové společnosti tak byly položeny. Zákazníci mohli nalézt inzeráty v novinách i časopisech, ale teprve v roce 1964 se firma odvážila publikovat vlastní katalog. Tento katalog je dodnes významnou součástí tržní strategie společnosti Cellbes.
Rozkvět
Manželé Hultgrenovi se mohli těšit z dalšího růstu své firmy. Na začátku tisíciletí společnost nabízela 15 000 produktů a vyřizovala 5 000 objednávek denně. Zásilky putovaly k zákazníkům ve Švédsku i ostatních zemích Severu, včetně Faerských ostrovů a Grónska. Expanze dále pokračovala východním směrem a Cellbes založil svou pobočku v Estonsku.
Nový vlastník
Po půl století se rodina Hultgrenových rozhodla své životní dílo prodat. Bengt i Gunvor dosáhli důchodového věku a v posledních letech snižovali svůj pracovní úvazek až na normálních čtyřicet pracovních hodin týdně. Na jaře 2004 Cellbes zakoupila společnost Postorder AB. V roce 2007 získala Cellbes a Halens společnost Consortio Invest AB, čímž se obě staly součástí Consortio Fashion Group. Cellbes v současné době působí na deseti evropských trzích. Sílou společnosti Cellbes je dnes vlastní sortiment pestrých barev a vzorů v jedinečné nabídce velikostí od 34 do 64. Roku 2012 byla společnost Cellbes zvolena jednou ze Superfirem roku – ocenění v soutěži organizované společností PAR a ekonomickým týdeníkem Veckans Affärer. Zásilkovou společnost doplnil silný internetový prodej, který se propracoval do horních 10 v žebříčku švédského časopisu Internetworld. Cellbes se tak vždy dokázal dostat ke svému zákazníkovi a dodat mu produkty právě tam, kde se rozhodl žít. Když nová marketingová kampaň nyní cestuje Švédskem, setkává se se zákazníky a následně inzeruje v časopisech, je obchodní strategie kompletní a historie a budoucnost se setkávají.